본문 바로가기

Music

whychan (와이찬)-who I am? [가사/듣기]

반응형

whychan (와이찬)-who I am?

와이찬 (whychan)이 새로운 싱글 " who I am? "을 발표했다.

whychan (와이찬)-who I am?바로듣기

whychan (와이찬)-who I am? 가사

I used to see the man in the mirror.
I felt bad 'cause I didn't like how I look.
I’ve gotten used to seeing myself on the screen.
It gives me a bad vibe and kills myself.

I liked the way it looked, and it felt good 
to see other people feel the same way.
I am slowly starting to get confused 
What I originally looked like

더보기

Walking down the street.
Nobody will ever know who I am.
Sometimes pretty cool.
But, am I the man on your mind?

Oh~ oh~ oh~ oh~ oh~ oh~ hah~

There are so many people in the world.
I have to compete with them all my life.
It’s not that I want to be the best.
I just wanna be a man of their league.

Some people are really good looking.
And there are many people with lots of money.
Singers, Painters, People good at dancing.
Someone has a lot of friends and free time.

Why do I compare myself
to others and make myself unhappy?
Where is the man who I am?
Please, find the original me.

Oh~ oh~ oh~ oh~ oh~ oh~ hah~

whychan (와이찬)-who I am? 
나는 누구인가?
그때 그때 기분에 따라 달라지기도 하고,
주변 환경, 주어진 배경에 따라 달라지기도 한다.

 


내가 바라보는 시선에 의해 달라지기도 하고,
나를 바라보는 시선에 따라 달라지기도 한다.
수십년을 알고 지낸 친구가 아는 나는 분명 어제 만난 소개팅 상대가 본 나와는 다르다.
그 소개팅 상대가 보기에 첫인상이 어땠는가에 따라, 또한 나는 달라져 있었을 것이다.

모바일 세상 속 나는 나인가?

그것은 진실되게 내 자신이 표현된 모습일 수도 있고,
남들에게 보이면 좋겠고 생각하는 모습일 수도 있다.
나도 모르게 적절히 뒤섞여 있을 수도 있다.

사람들이 아는 나는 과연 나인가? 조금 불편한/부자연스러운 모습이라고 내가 아니라고 할 수 있나?
나는 누구인가? 너는 누구인가?

 

whychan (와이찬)-who I am? [가사/듣기] 

반응형